აღმოხდების მზე ანუ ჩემი ფიესტა

   აღმოხდა მზე,  ჩემი მზე, თურმე როგორ მომნატრებია .  სახეზე  მელამუნება თბილი სხივები,  ამ დროს, მარტოსაც მიყვარს ხეტიალი,  რატომ მარტოს?  ჩემი ძაღლუკა და ჩემი მუსიკაც ჩემთან არიან, სულ ჩემი, ჩემი, მემგონი ეგოიზმმაც შემომიტია ან სიგიჟის ზღვარზე მივდივარ ნელ-ნელა…..თუმცა , მანამდე, მიუხედავად ყველაფრისა,  ამ ვითომ გაზაფხულს  გავაზაფხულებ.

დავუბრუნდი ჰემინგუეის, აღმოჩნდა ისიც ძალიან მომნატრებია.   შუაღამეს პარიზში, რომ ვიყავი იქ დავინახე  ერნესტი და სიხარულისგან შევხტი, ისე, ძალიან  სიმპატიური იყო, (მემგონი ცოტა გადააჭარბა ვუდიმ), გახსენებისთანავე გადმოვიღე ჩემი გაცვეთილი წიგნი.  მარტივი ენით დაწერილმა ისტორიებმა ცოტა გამახალისა , ვკითხულობ და მგონია, რომ აქვე გვერდით ჩამომჯდარა და მიყვება ამბავს –   საინტერესოს, ჩახლართულსაც, ამერიკულად მარტივსაც,  პერსონაჟებს ისე წარმოვიდგენ, თითქოს  ჩემი კარგა ხნის ნაცნობები არიან, არადა აღწერილობა თითქმის არ მოიძებნება,  სამაგიეროდ ფანტაზია მთლიანად ჩართულია და უფრო და უფრო წარმოსახვითი ხდება ყველაფერი, მერე ვიჯერებ ამ წარმოსახვას და რეალობასავით ფიქრებში სულ  თან მდევს .  ზოგჯერ მგონია , რომ მეც მქონია მსგავსი ისტორიები ან მიახლოებით მსგავსი მაინც, ხო  მეც დავძრწოდი პარიზში – მონპარნასზე, როტონდას მოსაწყენ მაგიდებთანაც ხშირად  ვმჯდარვარ, მერე იყო  ესპანეთი და ფიესტა,   აღმაფრთოვანებელი სანახაობა –  მთელი შვიდი დღე, შემზარავი  კორიდა  მამაცი მატადორებით,   ხარებით,  პარალელურად კი –  ადამიანური ურთიერთობები,  ინტრიგები, გძნობები, მეგობრობა, სიყვარული , ცინიზმი, ფული, ფულის გამო სიყვარული და სხვა  უამრავი ისეთი რამ, რამაც  არ დამძაბა….

მოკლედ,  ჰემინგუეი, როგორც ქალბატონი გერტრუდა იტყოდა ,,დაკარგული თაობის” ერთ-ერთი წარმომამადგენელი, საინტერესო ცხოვრებით და საინტერესო შემოქმედებით, საკმაოდ მოუხდა ჩემს  გაზაფხულს,  ხოდა ისეთი სურვილები გამიღვიძა, რა აასრულებს ამათ? ძალიან მომინდა ხეტიალი პარიზში, მერე მოგზაურობა  ქალაქ-ქალაქ,  ქვეყნიდან ქვეყანაში,  კონტინენტიდან კონტინენტზე, მომინდა ბევრი ხალხი – ბევრი ფლირტი, მომინდა ესპანეთი თავისი ფიესტით, მომინდა მზიანი, თბილი დღეები – აქტიური ცხოვრება, მომინდა ალკოჰოლი ბევრგვარი – გარეთ გასვლა და ღიმილი – უამრავი ღიმილი,  მომინდა  უცნაურად ჩახლართული სასიყვარულო ისტორიები,  მთლად ბრეტის და ჯეიკისნაირად არეულ-დარეულიც არა, მაგრამ  საინტერესო სათავგადასავლო ისტორიაზე არ ვიტყოდი უარს.  სურვილები ალბათ მარტივია, ხოდა იქნებ ნელ-ნელა მივყო  ხელი  ზოგიერთის განხორციელებას.

მთავარია, როგორც იქნა აღმოხდა ასე ნანატრი მზე……

კომენტარის დატოვება

